تحقیق کلمات کلیدی به زبان ساده
کلمات کلیدی سئو سایت به زبان ساده + آموزش ساخت کلمات کلیدی آنلاین آکادمی کاپریلا
در تصویر زیر نمونه بسیار سادهای از این نمودار برای مثال بازاریابی محتوایی آورده شده است. موضوع اصلی در دایره وسطی نوشته میشود و موضوعاتی که زیر مجموعه موضوع اصلی قرار میگیرند در دایرههای کناری نوشته میشوند. اما آیا میدانید کدامشان از بقیه بهتر است؟ نمیتوان تمام آنها را تک به تک بررسی و ارزیابی کرد. کافی است از سنجههای سئو (SEO metrics) استفاده کنید که بتوانید کلمات کلیدی بهتری را برگزینید و به اصطلاح مو را از ماست بیرون بکشید. برای پیدا کردن کلیدواژه های با تعداد سرچ بالا و کلیک کم به سرچ کنسول و قسمت Performance بروید.
ریدایرکتهای 302 به موتورهای جستجو میگن که یه انتقال موقتیه و صفحه اصلی قراره به زودی برگرده. مشکل اینجاست که اگه بهاشتباه از 302 استفاده کنی، گوگل ممکنه محتوای اصلی صفحه رو همچنان رتبهبندی کنه و به ریدایرکت توجه نکنه. برای همین باید مطمئن شی که هر جا قراره تغییر دائمی باشه، از ریدایرکت 301 استفاده کنی. سرعت بارگذاری سایت خیلی مهمه، چون اگه سایتت کند باشه، نه تنها کاربرا سریع ازش خارج میشن، بلکه گوگل هم برای رتبه دادن بهت در نتایج جستجو دچار تردید میشه. بهینهسازی سرعت سایت میتونه شامل کارهایی مثل کاهش حجم تصاویر، بهینهسازی کدها و استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) باشه. بله، Google Trends به شما کمک میکند ترندهای فصلی را شناسایی کنید و کلمات کلیدی مرتبط با زمانهای خاص را پیدا کنید.
این ابزار مدعی است که کلمات کلیدی جدیدی را ارائه میکند که حتی در Keyword Planner گوگل نیز وجود ندارند. گوگل در این روش به ازای ترافیکی که به سایت شما میفرستد، از شما هزینه دریافت میکند و در صورت جستجوی کلمات کلیدی مد نظرتان توسط افراد، تبلیغ صفحه وب شما را به آنان نشان خواهد داد. مثلاً اگر شما یک سرویس بازاریابی ایمیلی دارید و با کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان سفارش گوگل ادز بدهید، صرف نظر از اینکه سئوی سایت شما خوب است یا بد، تبلیغ سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده میشود. گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی و قیمت هر کلیک روی آنها پلتفرم کاملی طراحی کرده که با تنظیمات دلخواه شما، تبلیغتان را در صفحه نتایج جستجو نشان خواهد داد. هر بار که روی تبلیغ کلیک شود و افراد از طریق آن وارد وبسایت شما شوند، باید به گوگل هزینه پرداخت کنید.
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک میکند مطمئن شوید محتوایی تولید خواهید که برای آن تقاضا وجود دارد؛ بنابراین اگر تلاش کردید و توانستید رتبه بگیرید، بازدید هم خواهید داشت و زحماتتان بر باد نخواهد رفت. این اطلاعات به ما کمک میکند تا عباراتی که پیدا کرده بودیم را ارزشگذاری کرده و براساس میزان جستجو اولویت بندی کنیم. تصویر زیر فضای کار با کیورد پلنر را نشان میدهد و در هر گزارش میتوانیم تا 10 عبارت مختلف را در آن وارد کنیم. در کنار این 3 فاکتور، درک هدف کاربر از جستجو به ما کمک میکند تا محتوا و تجربه مناسبی را در اختیارش قرار دهیم و این تصمیم معمولا در مرحله Keyword Targeting و در طول تدوین استراتژی سئو انجام میشود. بدون داشتن محتوای مفید و تجربه کاربری خوب، سایتت توی رتبهبندی گوگل به مشکل برمیخوره و ترافیک ارگانیک زیادی نمیگیری. چیزی که همیشه باید بهش توجه کنی اینه که محتوایی تولید کنی که برای کاربر جذاب و ارزشمند باشه، نه فقط برای موتورهای جستجو.
سایر اطلاعاتی که ابزار KWFinder در تحقیق کلمات کلیدی در اختیار شما قرار میدهد. در تصویر زیر سمت راست روند جستجوی کلمه در ماههای مختلف نشان داده شده است. هر چه سختی سئو بالاتر باشد، یعنی کسب رتبه در کلمه مورد نظر سختتر است. همانطور که گفتیم یکی از ابزارهای عالی برای جستجو و تحقیق کلمات کلیدی، ابزار کیورد پلنر (keywordplanner) گوگل است که کار با آن خیلی ساده است. برای استفاده از این ابزار در قدم اول شما باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید؛ یعنی از تبلیغات گوگل (google ads) استفاده کرده باشید. یکی از ابزارهای دیگری که برای پیدا کردن کلمات کلیدی سوالی بسیار مشهور است، سایت Answer The Public است.
هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی میشود. این کلمات توسط کاربرانی استفاده میشوند که در مرحله مقایسه و بررسی هستند و هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفتهاند. برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشیهای سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو میکند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان میدهد. برای انتخاب کلمات کلیدی بهتر است گزینههایی را انتخاب کنید که سختی کم و حجم سرچ بالایی دارند.
آنها جایگاه اصلی شما را تعریف میکنند و کمک میکنند رقیبانتان را شناسایی کنید. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، در ابتدا از شما یک کلمه کلیدی بنیادی میخواهند و از آن برای ایجاد لیستی بلند از ایدههای کلیدواژههای مرتبط استفاده میکنند. تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ (Keyword Research) فرآیندی است که در آن به تحقیق کلمات پرطرفدار تایپ شده توسط مخاطبان هدف در موتورهای جستجو نظیر گوگل میپردازید. سپس از کلمات کلیدی بدست آمده، طبق یک استراتژی مشخص در محتوای سایت به منظور افزایش رتبه در موتورهای جستجو نظیر گوگل استفاده میکنید. در طول فرآیند تحقیق کلمات با عباراتی مواجه میشویم که میزان جستجوی بالا و رقابت کمی دارند ولی ارتباط زیادی با کسب و کار ما ندارند! در چنین شرایطی ممکن است دچار اشتباه شویم و با هدف افزایش بازدید سایت این کلمات را نیز در اهداف خود برای ساخت صفحه و تولید محتوا قرار دهیم.
خود این اطلاعات میتوانند کلمههای کلیدی مهم برای یک صفحه اینترنتی درباره خرید انواع کتونی را فراهم کند. البته میتوانید نسخه پولی این ابزار را هم تهیه کنید و بدون محدودیت از آن استفاده کنید. شما میتوانید کلمههای کلیدی را بر اساس هدف کاربر از جستجو نیز دسته بندی کنید؛ به این ترتیب از عبارتهایی استفاده میکنید که مشتریان کنجکاو در گوگل را به سایت شما میرسانند. مثلا بعضی از کارشناسان سئو اعتقاد داشتند باید یک درصد متن کلمه کلیدی باشد. با این حال به مرور زمان و با پیشرفت گوگل این دیدگاه قدیمی شد و اکنون دیگر چنین چیزی وجود ندارد. در حال حاضر گوگل به ارزش محتوا بر اساس رفع نیاز کاربر توجه میکند و دیگر مهم نیست چند بار از کلمه کلیدی استفاده کردهاید، بلکه مهم این است که اطلاعات کاربردی در متن خود نوشته باشید.
در مرحله دوم برای هر موضوعی که در قدم اول پیدا کردید، یک سری کلمات کلیدی مرتبط پیدا کنید. با این کار شما میتوانید بفهمید کاربران برای جستجو کردن اطلاعاتی که به این موضوعها ربط دارد، از چه کلماتی استفاده میکنند. در این مطلب از مجله فرادرس به بررسی نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو و معرفی اصول و ابزارهای آن پرداختیم. زمانی که صحبت از انتخاب کلمه کلیدی برای سئو باشد، «صفحه اصلی» (Homepage) یکی از پیچیدهترین صفحات برای رتبه گرفتن برای جستجوی سئو است. این پیچیدگی به این دلیل است که در صورتی که چندین محصول یا خدمت برای ارائه داشته باشید، تصمیمگیری برای انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی دشوار است.
به طور خلاصه باید بدانید که سنجهی سختی کلیدواژه برای ترساندن شما از کلیدواژههای دشوار نیست. بلکه نقشش دادن آگاهی به شماست تا درک بهتری از موقعیت و تلاش لازم برای رتبه گرفتن و همچنین فرصتهای بکلینک گرفتن داشته باشید. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را...
اگر ارائه دهنده هر نوع خدمتی هستید، صفحاتی که بعد از صفحه اصلی بالاترین اولویت را دارند صفحاتی هستند که در آنها خدمت ارائه میکنید. قبل از اینکه تحقیق کلمات کلیدی برای صفحات خدمترسانی را شروع کنید، باید بتوانید قصد کلی کاربری را که به آن صفحه هدایت میشود درک کنید. از آنجا که کلمات کلیدی صفحات خدماتی بسیار مهم است، بهتر است بیشتر روی این که کاربر دقیقا ممکن است از چه عباراتی برای جستجوی خدمتی که ارائه میکنیم استفاده کند، تمرکز کنیم. دلیل این موضوع نیز به این نکته برمیگردد که هرچه کلمه کلیدی طولانیتر باشد، قصد و هدف کاربر را از جستجو دقیقتر بیان میکند. کاربر با تایپ کلمه کلیدی طولانی در نوار جستجو، مشاهده نتایج و کلیک روی آن در صورتی که با صفحه فرودی مواجه شود که اطلاعات موردنیازش را فراهم میکند، به احتمال زیادی اقدام موردنظر را انجام میدهد. در انتخاب کلمه کلیدی اصلی باید حتما پتانسیل تولید ترافیک طبیعی (ارگانیک) آن را بررسی کنیم.
به دست آوردن چنین اطلاعاتی با کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی خیلی راحتتر خواهد بود؛ ولی خب بدون چنین ابزارهایی هم میتوانید به برخی اطلاعات کاربردی دست پیدا کنید. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک میکند تا محتوایی تولید کنید که دقیقا به نیازهای مخاطب پاسخ میدهد و در آخر باعث میشود که رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و بقیه موتورهای جستجو خیلی بهتر شود. برای تعیین دقیق هدف از خود بپرسید در نتیجه تحقیق کلمه کلیدی چه نتیجهای میخواهید کسب کنید. تولید ترافیک، تولید «مخاطب راغب» (Lead)، افزایش فروش و غیره از اهداف رایج برای تحقیق کلمات کلیدی هستند. هدف شما هرچه باشد تأثیر زیادی در تحقیق واژگان کلیدی و نتایجی که کسب میکنید دارد. تحقیق کلمات کلیدی یک بخش حیاتی از استراتژی محتوایی و سئو سایت شما است اما اقدامی نیست که به یک لیست کلیدواژه ثابت و یک بار انجام آن بسنده کنید.
این سایت بعد از وارد کردن عبارت مورد نظر تعداد بسیار زیادی از عبارات مورد جستجوی کاربران را به شما نمایش میدهد. ابزار KWFinder یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی موجود در بازار می باشد و از نظر دقت آمار ارائه شده جزو بهترینهاست. در طی فرایند تحقیق کلمات کلیدی باید سعی کنید در شناسایی رقبایتان از قدرت تشخیص و تصمیمگیری خود به نحو احسن استفاده کنید. مثلا اگر دیدید در کلیدواژهی مد نظرتان، کسب و کارهای بزرگی همچون آمازون یا دیجیکالا رتبههای اول را دارند، شما لزوما نباید آنها را به چشم رقیب خود ببینید. همواره باید به دنبال وبسایتهایی باشید که مشابه وبسایت خودتان هستند یا قصد دارید وبسایتتان را به جایگاه آنها برسانید.
خدمات سئو مشهد که سایت شما را برای کسب نتایج برتر گوگل بهینه می کنیم. همچنین به خاطر داشته باشید که سئوی ارگانیک یک فرآیند طولانی مدت است. در حالی که ممکن است برای اصطلاحات یا عبارات خاص به سرعت رتبه بندی کنید، اکثر مشاغل به تدریج از SERP ها صعود می کنند. حالا که لیست کلمات بهدست آمده کوتاهتر شده و میدانید باید چه چیزهایی را هدف بگیرید، وقت آن است Search Intent هر کلمه مطلع شوید. در نقطۀ مقابل، کلمات کلیدی پایین قیف، MSV پایینی دارند، اما از جهت آنکه نرخ تبدیل بالایی دارند، سودآور هستند.
یکی از اصلیترین چیزهایی که به گوگل کمک میکند تا موضوعات مرتبط را به کاربر نشان دهد، همین کلمههای کلیدی هستند. کلمات کلیدی به عنوان یکی از موضوعهای اصلی هر صفحه اینترنتی شناخته میشوند و به همین دلیل هم به یک صفحه کمک میکنند تا به نتایج اول گوگل برسد. صاحب یک وب سایت یا سئوکار کل محتوای یک صفحه را باید در یک کلمه خلاصه کند. این اطلاعات را در مورد آنچه افراد در موتور جستجو تایپ می کنند ارائه می دهد. اگر می خواهید خیلی سریع لیست طولانی از ایده های کلمات کلیدی ایجاد کنید ، Keyword Sheeter یک انتخاب عالی است. این برنامه در هر دقیقه حدود ۱۰۰۰ ایده می گیرد و صادر کردن لیست شما رایگان است.
اگر حجم سرچ یک کلمه کم باشد، حتی با بهترین محتوا هم نتیجهای نمیگیرید، زیرا مخاطب زیادی ندارد. پس از انتخاب چند کلمه، در این مرحله باید از افرادی که راجع به کسبوکار شما اطلاعات دارند، کمک بگیرید. باید در طوفان فکری بدون هیچگونه قضاوت و تخریب دیگران، هر ایدهای که به ذهنتان میرسد را بیان کنید. برای مثال گوگل ادز را به دستههای آموزش گوگل ادز، یادگیری گوگل ادز، سفارش پروژه گوگل ادز، گوگل ادز یوتیوب، درآمد گوگل ادز و… تقسیم کنید. وقتی محتوایی بتواند پاسخ کاملی به یک پرسش بدهد، گوگل آن را ارزشمند میبینید. برای اینکه کیفیت و ارزش بالای محتوای صفحه را به موتورهای جستوجو ثابت کنید، از کلمات کلیدی LSI کمک بگیرید تا تنوع محتوا بیشتر شود.
شما میتوانید تفاوت بین این نتایج پولی و نتایج ارگانیک سئو را تشخیص دهید چون با عنوان آگهی (AD) علامتگذاری شدهاند. SEMrush اساساً رایگان نیست، اما در هر روز تا سقف محدودی میتوانید از آن بهرایگان استفاده کنید. توجه داشته باشید که کاربران نسخه رایگان به 10 جستجو در روز محدود شدهاند. بهعلاوه، در حال حاضر کشور ایران در فهرست کشورهای این ابزار وجود ندارد؛ در عین حال با انتخاب ایالات متحده (US) یا کشورهای فارسی زبان، مخصوصاً برای کلمات کلیدی کلیتر میتوانید نتایج مناسبی را به دست بیاورید. برای شروع کافی است که کلمات مطلوب و هدف خود را در کادر مربوطه وارد و سپس کشور و زبان هدف برای انجام تحقیق کلمه کلیدی را انتخاب کنید.
بهتر است هر چند ماه یکبار یا هنگام تغییر در استراتژی محتوا و بازار، تحقیق کلمات کلیدی خود را بهروزرسانی کنید تا همچنان رقابتی باقی بمانید. به عبارت دیگر در علم سئو کلماتی که مخاطبان در موتورهای جستجو، سرچ می کنند کلمه کلیدی گفته می شود. Keyword Planner موثقترین و کاربردیترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی است. در این مرحله اول، شما باید یک صفحه گسترده با دسته بندی های کلی برای کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید ایجاد کنید. اینها ممکن است مربوط به دستههای محصول یا هر چیزی باشد که فکر میکنید مخاطب هدف شما به آن علاقه دارد.
اما این کار چه فایدهای دارد؟ صفحه شما از این طریق در زیرمجموعه جستجوهای بیشتری قرار میگیرد. گوگل ابزار دیگری نیز دارد که میتواند کاربرد زیادی در فرایند تحقیق کلمه کلیدی شما داشته باشد. ابزار گوگل ترندز یا Google Trends سرویسی است که وضعیت ترند بودن یک موضوع را در بازه زمانی دلخواه شما نشان میدهد. مثلا طبق تصویر زیر، میتوانید ببینید که با استفاده از گوگل ترندز توانستهایم اطلاعات جالبی درباره وضعیت جستجوی عبارت «کتونی» در یک ماه گذشته در ایران را داشته باشیم. انتخاب کلمات کلیدی سطح بالا دارای مزایای زیادی است ، از جمله این که این امر می تواند منجر به هزاران هزار جستجو و تبدیل شود. احتمالاً شما از همه این ۱۶ مورد از ابزارها به طور همزمان استفاده نمی کنید ، زیرا بسیاری از آنها ویژگی های یکسانی را ارائه می دهند ، اما ارزش آن را دارد که هر کدام را آزمایش کنید.
همچون بیشتر ابزارهای معتبر، KWFinder نیز از دادههای کیورد پلنر برای تخمین میزان جستجو استفاده میکند و پیشنهاداتی که ارائه میکند نیز از همان API اصلی دریافت میشود. ولی ضعف اصلی آن در مقایسه با دو ابزار قبلی این است که در هر گزارش تنها یک کلمه را میتوانیم بررسی کنیم و قابلیت دریافت میزان جستجوی لیستی از کلمات به صورت همزمان را نداریم. این کلمات به ما کمک میکند تا دید بهتری از حوزه کاری خود و نیاز کاربران هنگام جستجو کسب کنیم. برای حفظ رتبه بندی کلمات کلیدی، باید همیشه در مورد تغییرات الگوریتم به روز باشید و به دنبال راه هایی برای به روز رسانی و بهبود محتوای موجود خود باشید. مهم نیست که محتوای شما چقدر خوب است، باید آن را پرورش دهید تا با چشم انداز دائماً در حال تغییر صفحه نتایج موتور جستجو همگام شود.
سه فاکتور اصلی وجود دارد که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به آنها توجه کرد. اگر سایتتان را تازه بالا آوردهاید، بهتر است کار خود را با تمرکز روی کلمات کلیدی دمبلند که منظور مشخصی دارند آغاز کنید. چنین کیوردهایی حجم جستوجوی خیلی زیادی دارند و معمولاً به همین خاطر، خیلیها به اشتباه فکر میکنند باید تمام تلاششان را به کار ببندند تا برای آنها رتبه بگیرند. بالاتر گفتیم و باز هم تأکید میکنیم که کیورد ریسرچ کار سختی نیست؛ اما خب ریزهکاریهای زیادی دارد؛ همین ریزهکاریها ممکن است باعث شوند به مسیر اشتباه بروید و تأثیر منفی آن را روی خروجی نهایی ببینید. حالا بعد از یادگیری نحوۀ استفاده از کلمات کلیدی در مقاله، بیایید یک راهکار عالی را بررسی کنیم که برای ساماندهی و منظم کردن کیوردها به کار گرفته میشود. بنابراین، همانطور که نام Google Trends نشان میدهد، میتوانید از آن برای شناسایی موضوعات داغ و ترند مرتبط به کسبوکارتان استفاده کنید.
نکته دیگر در انتخاب کلمات کلیدی، توجه به حجم جستجو و تقاضای کاربر است. هرچه کلمه انتخابشده بیشتر جستجو شده باشد، از اهمیت بیشتری برای مخاطبان بهرهمند است. توصیه میشود سراغ کلماتی که جستجوی خیلی کمی دارند نروید، زیرا در این شرایط حتی با کسب بهترین رتبه هم نمیتوانید ترافیک جذب کنید. تولید محتوا برای کلمات کم سرچ مانند راهاندازی یک فروشگاه بسیار شیک در یک منطقه غیرمسکونی و بدون مشتری است. استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچ یکی از مهمترین مراحل تحقیق کلمات کلیدی است. با استفاده از این ابزارها شما میتوانید میزان سرچ و ایمپرشن ماهانه هر کلمه را پیدا کنید و با توجه به سختی و آسانی کلمات آنها را اولویتبندی کنید.
بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای آن بیاورید تا سریعاً موضوع صفحه مشخص شود. این نکته در عنوان سئو (متا تایتل) هم مهم است و میتواند باعث جذب کلیکهای بیشتر شود. این ابزار به شما امکان میدهد وبسایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفتهاند. همچنین اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجوی ماهانه و روند تغییرات این کلمات را در اختیار شما قرار میدهد. کاربران زمانی کلمات کلیدی اطلاعاتی را جستجو میکنند که بهدنبال یادگیری یا پیدا کردن پاسخ یک سوال هستند. عباراتی مانند «چگونه»، «چیست» و «راهنمای» نمونههایی از این نوع کلماتاند.
شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی میکنید و ابزار بر اساس آن کلمه، از میان کلمات موجود در پایگاه دادهشان لیستی از ایدههای کلیدواژههای مرتبط ارائه میدهد. کار ما با تمام آنچه که باید دربارهٔ تحقیق کلمات کلیدی بدانید، تمام شد. در این مقاله، مرحلهبهمرحله کیورد ریسرچ را طبق تجربه همراه با کلی نمونه به شما یاد دادیم. البته این جستوجو و بررسی صفحههایی که رتبه دارند، در تشخیص تعداد صفحه برای هدفگیری عبارت کلیدی هم نقش دارد. گاهی اوقات، ما میتوانید یک گروه کلمات کلیدی مرتبط را با یک صفحه هدف بگیریم؛ ولی این همیشگی نیست و ممکن است به چند صفحهٔ جدا نیاز پیدا کنیم.
LSI به درک روابط بین کلمات کمک میکند و Entity به شناسایی موجودیتهای خاص. Cannibalization کلمات کلیدی وقتی اتفاق میافته که چندین صفحه از سایتت با یک کلمه کلیدی خاص رتبه میگیرن، ولی این باعث میشه گوگل نتونه تصمیم بگیره کدوم صفحه رو بالاتر نمایش بده. نقشه کلمات کلیدی بهت کمک میکنه ساختار سایتت رو بهتر مدیریت کنی و مطمئن بشی که همه کلمات کلیدی مهمت پوشش داده شدن. برای ساختن نقشه کلمات کلیدی، اول باید کلمات رو دستهبندی کنی، بعد اونا رو به صفحات مرتبط وصل کنی. از ابزارهایی مثل Excel یا Google Sheets برای ساختن یه جدول ساده استفاده کن تا همهچیز مرتب و منظم باشه. اولین قدم برای پیشرفت توی سئو اینه که بدونی رقبات چه کارهایی میکنن و از چه کلمات کلیدی استفاده میکنن.
با هدفگیری کلمات Head، میتوانید برای بلندمدت برنامهریزی کنید و بعد از اینکه اعتبار لازم را کسب کردید، برای این کلمات در رتبههای برتر دیده شوید؛ اتفاقی که به افزایش قابلتوجه ترافیک منجر میشود. کلمات کلیدی کلی یا همان Head، شاید برای افزایش ترافیک مناسب باشند (که هستند)، اما بیشتر ترافیکی که توسط آنها به سایت میآید، در نهایت تبدیل به مشتری نخواهد شد. مثلاً کسی که تعمیر لپتاپ را جستوجو میکند، شاید فقط میخواهد اطلاعاتی در این زمینه به دست آورد و قصد استفاده از خدمات شما را ندارد. خب همانطور که گفتیم،تحقیق کلمات کلیدی برخلاف چیزی که خیلیها فکر میکنند، فقط استفاده از ابزارهای مربوطه نیست. ناگفته نماند که این موضوع مختص گوگل نیست و شامل تمام موتورهای جستوجو مثل Bing و Brave هم میشود؛ اما از آنجایی که گوگل بیشترین سهم بازار را دارد، ما هم این موتور جستوجو را مثال زدیم. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران میخوانند.
گوگل ترندز (Google Trends) یک ابزار تحقیقاتی است که توسط گوگل ارائه میشود و به شما امکان میدهد روند جستجوها و علاقهمندیهای کاربران در طول زمان را بررسی کنید. این ابزار به شما اجازه میدهد تا میزان جستجوی یک کلمه یا عبارت خاص را در طول زمان و در مناطق جغرافیایی مختلف بررسی کنید. شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید. همواره هدف آپدیتهای گوگل تشخیص هدف کاربر و ارائه بهترین محتوا در نتایج جستجو به کاربران است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری