داستان موفقیت با تبلیغات هدفمند اینستاگرام2023-02-19
جذب مشتری در اینستاگرام تکنیک های تضمین موفقیت فروش در اینستا فرادرس مجله
با این کار میتوانید بهترین نسخه تبلیغات خود را شناسایی کرده و آن را در کمپینهای بعدی استفاده کنید. یکی از مؤثرترین استراتژیها برای تبلیغات در اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها میتوانند به شما کمک کنند که رسیدن به مخاطبان جدید و افزایش اعتبار برند را تسریع کنید. اینفلوئنسرها از اعتبار و ارتباط نزدیک با فالوورهای خود بهره میبرند، بنابراین میتوانند پیام برند شما را به طور مؤثری منتقل کنند. برای اینکه تبلیغات شما مؤثر واقع شوند، باید دقیقاً بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. اینستاگرام ابزارهای مناسبی برای شناخت و هدفگذاری دقیق مخاطبان دارد.
برای مثال شما می توانید حتی از دکمه تماس برای هدایت ترافیک به سمت خرید محصول خود استفاده کنید. قطعا نتیجه خوبی نمیگیرید؛ چون مخاطبان یا فالوورهای این شخص، با مخاطبان شما یکی نیست. پس بهترین راه افزایش فالوور و انجام تبلیغات هدفمند برای جذب مخاطبان، تبلیغ در پیجهای تخصصی است، که در حوزههای مرتبط با فعالیت شما کار میکنند. یکی از اصلیترین اهداف تبلیغات اینستاگرامی، افزایش آگاهی از برند است. با استفاده از محتوای خلاقانه و استراتژیهای هدفمند، شرکتها میتوانند برند خود را به مخاطبان جدید معرفی کنند و شناخت از برند را افزایش دهند. شما با داشتن فالورهای فعال، میتوانید بهترین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام را تجربه کنید.
دوباره برگردید و بررسی کنید شما کدام یک از موارد بالا را بدون اینکه بدانید، انجام میدهید. اگر میخواهید رشد پیج اینستاگرام خود را سادهتر و آسانتر داشته باشید و یا فرصت فعالیت مستمر در اینستاگرام را ندارید، میتوانید از خدمات اینستاگرام با پروموشن باکس استفاده کنید. با استفاده از این خدمات، میتوانید با صرفهجویی در زمان و انرژی، به رشد سریع پیج اینستاگرام خود دست یابید.
برای مثال در تصویر زیر کاربر با هشتگ WITH_GALAXY# به تولید محتوا برای گوشیهای موبایل سامسونگ پرداخته است. در واقع این هشتگ به محتوای تولید شده توسط کاربر و عکسهایی گرفته شده با گوشی سامسونگ اختصاص داده شده است. اگر به دنبال افزایش شناخت بیشتر مخاطبان از برندتان هستید، هدف را افزایش و شناخت بیشتر برند خود قرار دهید.
با مخاطبانتان تعامل داشته باشید
در ادامه در مورد ویژگیهای یک عکس پروفایل مناسب و جذاب توضیح دادهایم. برای شروع، استوری ها در بالای جدول زمانی فالوورها نمایش داده می شود، جایی که کاربران در حال حاضر روزانه به آن نگاه می کنند. برندها میتوانند از استوریها برای ثبت پستهای خودی در پشت صحنه استفاده کنند که ممکن است به اندازه پستهای معمولی «با کیفیت» نباشند. پس از مشخص کردن هدف خود، می توانید برخی از قالب های بالقوه را بر اساس اهداف پشتیبانی شده و گزینه های فراخوان برای هر نوع تبلیغ انتخاب کنید. به عنوان مثال، تبلیغات استوری ها، IGTV و Reels برای افزایش بازدیدهای ویدیویی بهتر هستند، در حالی که تبلیغات خرید و مجموعه برای افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی بهترین هستند.
اما اگر تبلیغات هدفمند نباشند، تنها موجب هدر رفتن سرمایه و وقت شما خواهند شد. به همین علت در این بخش مقالات و تحقیقاتی منتشر میکنیم که روشهای اثربخش و هدفمند تبلیغات را آموزش میدهند. از آنجایی که عکس پروفایل، یکی از نکات اصلی کلیک روی پروفایل شماست، باید حتما آن را جذاب طراحی کنید. اگر پیجتان را برای کسبوکار خود راهاندازی کردهاید، بهترین گزینه برای پروفایل، استفاده از لوگوی برندتان است. در این صورت، افراد با مشاهده عکس پروفایل پیج شما، سریعا برندتان را میشناسند و آن را دنبال میکنند.
این ویدئوها با محتوای متنوع و مرتبط با نیازها و علایق مخاطبان، تاثیر قابل توجهی بر افزایش تعامل کاربران و بهبود بازدهی تبلیغات داشتهاند. محتوای ویدئویی به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی در اینستاگرام شناخته میشود. با توجه به الگوریتم اینستاگرام که تعامل کاربران با محتوا را به شدت مورد توجه قرار میدهد، ویدئوها میتوانند به افزایش نرخ تعامل (engagement) و دیده شدن بیشتر تبلیغات کمک کنند. یکی از اهداف اصلی بسیاری از کسبوکارها، افزایش ترافیک وبسایت است.
چگونه میزان اثربخشی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام را بررسی کنیم؟
- {
- برای نشاندادن ارزش محصولات یا خدمات خود، از محتوای بصری با کیفیت بالا (مانند تصاویر و ویدئوهای حرفهای) استفاده کنید. |}{
- این اهداف بر روی نحوه بهینه سازی تبلیغات اینستاگرام و نحوه تأثیرگذاری شما تأثیر می گذارد. |}
- شناخت دقیق مخاطب باعث میشود که تبلیغات شما به گروههایی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند، نمایش داده شود. {
- برای اینکه بیشتر نتیجه بگیرید، سعی کنید فالوورها را بهتر بشناسید، تا دقیقا همان چیزی که میخواهند را در اختیارشان بگذارید. |}
- این ویژگی باعث شد که پستهایم نه تنها بیشتر دیده بشه، بلکه تعداد لایکها، کامنتها و تعاملات افزایش پیدا کنه.
- سلاموقت بخیرمیزان نمایش تبلیغ شما در تبلیغات گسترده به بودجهٔ شما بستگی داره.
مدیریت بودجه تبلیغاتی و انتخاب پیشنهاد قیمت مناسب برای هر کلیک یا هر هزار نمایش یکی از مهمترین نکات برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام است. انتخاب پیشنهاد قیمت مناسب میتواند تأثیر زیادی در میزان دسترسی به تبلیغات شما و موفقیت کمپین داشته باشد. یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام، ابزارهای هدفگذاری پیشرفته آن است. با استفاده از این ابزارها میتوانید تبلیغات خود را برای مخاطبان خاص و مرتبط با کسبوکار خود به نمایش بگذارید. همکاری با اینفلوئنسرها یکی دیگر از راههای موثر تبلیغاتی در اینستاگرام است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که تأثیر زیادی بر روی مخاطبان خود دارند و معمولاً در زمینههای خاصی مانند مد، زیبایی، فناوری، سفر و آشپزی شناختهشده هستند.
{از ابزارهای رایگان بازاریابی اینستاگرام استفاده کنید
|}به گفته Big Commerce ، اکنون، شرکت ها بیشتر از بودجه بازاریابی سالانه خود را بر روی کمپین های بازاریابی تأثیرگذار سرمایه گذاری می کنند. هر عکس و ویدیویی که اضافه میکنید به همان ترتیبی پخش میشود که آن را اضافه کردهاید. تعداد پستهایی که میتوانید در هر زمان معین به استوریها اضافه کنید نامحدود است و این ویژگی برای همه کسبوکارها در سطح جهانی در دسترس است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مدلها و انواع مختلف تبلیغات هدفمند در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.
اگر تمایل به تولید محتوا توسط اینفلوئنسرها با سناریوی ارسالی خودتان دارید، این کمپین مناسب شماست. در این کمپین بهراحتی میتوانید اینفلوئنسر خود را از صفحه دیسکاور جریان برحسب موضوع انتخاب کنید و از تعرفههایشان برای پست یا استوری مطلع شوید. در مرحله بعد اینفلوئنسر محتوای آماده شده را برای شما در پنل بارگذاری میکند تا شما آن را بررسی کرده و تایید یا رد کنید. (امکان فقط یکبار ویرایش محتوا وجود دارد).پس از تایید، محتوا وارد مرحلهٔ انتشار میشود و با توجه به بازهٔ زمانی مورد نظر شما، تبلیغات انجام میشود. شما بهعنوان صاحب کسبوکار ممکن است نیاز داشته باشید که در پیجهای خاصی که متناسب با پرسونای مخاطبان شما باشند، دست به تبلیغات هدفمند در اینستاگرام بزنید.
علاوه بر این، افزایش تعداد افرادی که پست شما را مشاهده می کنند، به کاهش هزینه تبلیغات کلیکی در اینستاگرام کمک کرده. وقتی تبلیغات شما به مخاطبان مناسب نمایش داده می شود، نرخ تعامل و بازدیدکننده ها افزایش می یابد و این به نوبه خود هزینه های شما را کاهش می دهد. تبلیغات با عکس، رایج ترین نوع آگهی است که کاربران در اینستاگرام مشاهده می کنند. این تبلیغات معمولا شامل یک تصویر جذاب به همراه علامت (مورد حمایت)در گوشه بالا سمت راست هستند. برای موفقیت در این نوع تبلیغات، انتخاب تصاویر با کیفیت و مرتبط با برند شما بسیار مهم است. تصاویر باید به گونه ای طراحی شوند که توجه مخاطب را جلب کرده و پیام شما را به خوبی انتقال دهند.
فراموش نکنید که استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب و باکیفیت، نقش بسیار مهمی در افزایش جذابیت محتوا و درنتیجه، فروش محصولات شما دارد. پس برای افزایش فروش خود، روی تولید محتوایی که میفروشد، سرمایهگذاری کنید. با انتخاب کالاهای با حاشیه سود بالا و تولید محتوای جذاب و هدفمند، میتوانید به موفقیت چشمگیری در اینستاگرام دست پیدا کنید. تبلیغات هدفمند در اینستاگرام، تبلیغاتی است که مخاطبان خاصی را هدف قرار میدهد. با آگاهی از اهداف خود نوبت به انتخاب پیجها یا اینفلوئنسرهایی است که مخاطبان شما بیشتر در آنها حضور دارند.مثلاً فرض کنید کسبوکار شما فروش لباس ورزشی مخصوص خانمهاست. شما برحسب بودجهتان، بهتر است بجای پیجهای بسیار عمومی و پربازدید، در پیجهایی تبلیغ کنید که علاوه بر مخاطب خانم، افرادی عضو آن باشند که اهل ورزش نیز باشند.
با استفاده از ویدیوهای خلاقانه و جذاب، پیام خود را به طور بهتری انتقال دهید. استفاده از اکانت تجاری اینستاگرام، برای کسبوکارهای فعال در آن، کمک بزرگی محسوب میشود. اگر شما نیز قصد دارید، کسبوکار خود را در اینستاگرام رونق دهید، حتما اکانت خود را به بیزینساکانت تغییر دهید. تغییر حسابتان به اکانت تجاری، به شما در انجام استراتژی تبلیغات در اینستاگرام نیز کمک میکند. بعد از مشخص کردن بهترین زمان انتشار محتوا، نوبت به نظمدهی محتوایتان میرسد. شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که در دقیقه نود، یادتان بیوفتد که باید پست بگذارید.
یکی از فواید تبلیغات در اینستاگرام این است که این پلتفرم به شما امکان میدهد تا به صورت مستقیم با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. از طریق کامنتها، پیامهای دایرکت و استوریها، میتوانید بازخوردهای مخاطبان را دریافت کرده و به سوالات و نظرات آنها پاسخ دهید. این تعامل مستقیم میتواند به ایجاد ارتباط قویتر با مخاطبان و افزایش اعتماد به برند شما کمک کند. هیچ چیز به اندازه شناسایی مخاطبین هدف برای آموزش تبلیغ در اینستاگرام اهمیت ندارد. تبلیغات شما باید در دید افرادی قرار بگیرد که مشتریان بالقوه شما هستند. این گونه هم نرخ تبدیل افزایش می یابد و هم از منابع به بهترین شکل ممکن استفاده کرده اید.
همچنین میتوانید چند دلیل برای این کار داشته باشید؛ اما حتما باید این دلیل و هدف را مشخص کنید. شاید بتوان گفت، این هدفگذاری، جزو اولین گامهای حضور شما در اینستاگرام است. تیزرهای محصول را منتشر کنید تا مردم را ترغیب کنید که محصولات یا خدمات شما را بدون فشار بیش از حد بخرند. مخاطبان شما احتمالاً می خواهند دنبال کنندگان خود را افزایش دهند، درست مانند شما. هنگامی که کاربر روی عکس شما در بالا کلیک می کند، پنجره ای باز می شود که می تواند استوری شما را مشاهده کند. میتوانید اطلاعات بینش خاصی در مورد پستهای هفته دریافت کنید که به شما نشان میدهد در آن دوره زمانی چند بازدید کسب کردهاید و پستهای برتر شما چه بودهاند.
با استفاده از ویدئوها میتوانید پیامهای پیچیدهتر و جذابتری را به مخاطبان منتقل کنید. تبلیغات ویدئویی میتوانند شامل نمایش محصولات، آموزشهای کوتاه، معرفی برند یا حتی داستانهای مشتریان باشند. یکی از نقل قول های معروف در عرصه تبلیغات این است که ( ما می دانیم نیمی از هزینه تبلیغات را دور می ریزیم؛ اما نمی دانیم کدام نیمه). خوشبختانه با ورود به دنیای دیجیتال، امکان رصد دقیق تر مخاطبان و نتایج تبلیغات فراهم شده. پیش از شروع تبلیغات، شناسایی دقیق مخاطبان هدف و علایق آن ها بسیار مهم است.
مثلا اگر یک پیج در زمینه فروش محصولات ورزشی دارید برای کسب نتیجه مطلوب از تبلیغات، بهتر است در پیجهای مرتبط با فعالیتتان همانند پیج باشگاههای ورزشی یا پیجهای تناسب اندام تبلیغ کنید. به این نکته دقت کنید که در تبلیغات خود خیلی به تعریف و تمجید یا تبلیغ خودتان نپردازید. بهترین و موثرترین روش برندسازی در اینستاگرام، تبلیغ ریز و ظریف برند است تا به تدریج کسب و کار شما در ذهن کاربران این شبکه اجتماعی جا باز کند. چراکه معمولا افراد تبلیغات را دوست ندارند و در مقابل آن جبهه میگیرند. واژه گستر با ایجاد محتوای تعاملی مانند نظرسنجیها، مسابقات و داستانهای برند، توانسته است تعامل کاربران را به طور چشمگیری افزایش دهد. این شرکت با استفاده از داستانسرایی خلاقانه، پیامهای برند را به صورت جذاب و ماندگار به مخاطبان منتقل میکند.
همچنین، میتوانید از تبلیغات شاپینگ اینستاگرام استفاده کنید که به کاربران اجازه میدهد محصولات شما را مستقیماً از طریق پستها و استوریها خریداری کنند. این ویژگی به شما کمک میکند تا فرآیند خرید را برای کاربران آسانتر کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید. بدون محتوای مناسب و هدفمند، حتی بهترین تبلیغات نیز نمی توانند به نتایج مطلوب دست یابند. در مراحل اولیه، شناسایی بازار هدف و درک نیازهای آن ها اهمیت بسیاری دارد. اگر محتوای تولید شده با نیازها و علایق بازار هدف شما همخوانی نداشته باشد، شانس موفقیت پیج شما به شدت کاهش می یابد.
یکی دیگر از راههایی که باعث افزایش تعامل پیجتان میشود، پین کردن کامنتهاست. سپس آن افرادی که فکر میکنید کامنت بحثبرانگیزی گذاشتهاند را پین میکنید. با این کار، افراد دیگر سعی میکنند بعد از دیدن کامنتهای پینشده، پاسخ آنها را بدهند.
در ادامه روشهای پولی برای تبلیغ و جذب فالوور در اینستاگرام معرفی شده است. کاربرد اینستاگرام این است که موارد مورد علاقه خود را در سریعترین زمان ممکن به اشتراک بگذارید. به همین دلیل ایجاد تصاویر جذاب و با کیفیت بالا در تبلیغ محصولات نقش مهمی دارد.
اون عکس های کپی هم نمونه های واقعیه که نیازه افراد اون رو ببینن تا متوجه یه تبلیغ خوب و یه تبلیغ بد بشن. لایو اینستاگرام جزو قابلیتهای محبوب این شبکه اجتماعی است و اکثر چهرههای معروف از این طریق با فالوورهای خود در ارتباط هستند. این امکان وجود دارد که با پرداخت مبلغی از افراد معروف بخواهید تا محصول یا پیج شما را در هنگام لایو اینستاگرامی خود تبلیغ کنند.
طبق آماری، تقریبا نیمی از کاربران، خرید اینترنتی خود را به دلیل توصیه اینفلوئنسرها انجام میدهند. بنابراین، همکاری با اینفلوئنسرها، بهترین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام است. چراکه از این طریق، شما هم برندتان را به افراد بیشتری معرفی میکنید و هم اعتبار خوبی به دست میآورید.
ممکن است برای خلق محتوای خود زمان زیادی را بگذارید، اما چون محتوای شما نیاز کاربر را برطرف نمیکند از نظر بازدیدکنندگان قابلقبول نخواهد بود. مخاطبان شما برای اینکه بیشتر از 3 ثانیه ابتدایی یک ویدیو را ببینند، باید احساس کنند یا نیازشان برطرف میشود یا اطلاعات مفیدی دریافت میکنند و یا سرگرم خواهند شد. اگر هیچ یک از موارد نامبرده در پست و استوری که منتشر میکنید مشاهده نشود، ویو و تعامل مورد انتظار را نخواهید گرفت.
این تعامل، پلی ارتباطی بین شما و مخاطبانتان ایجاد میکند و به شما کمک میکند تا آنها را بهتر بشناسید و نیازهایشان را برآورده کنید. پاسخ دادن به کامنتها، برگزاری مسابقه، پرسیدن سؤال و ایجاد نظرسنجی، همگی راههایی برای افزایش تعامل با مخاطبان هستند. با ایجاد تعامل، میتوانید وفاداری مخاطبان خود را افزایش دهید و آنها را به سفیران برند خود تبدیل کنید. بهیاد داشته باشید که مخاطبان شما دوست دارند احساس کنند که شنیده میشوند و به نظراتشان اهمیت داده میشود. پس با ایجاد یک فضای تعاملی مثبت، میتوانید ارتباطی قوی با مخاطبان خود برقرار و به رشد پیج خود کمک کنید.
همچنین تمام مشتریان شما احتمالا بالای 20 سال سن دارند و حتما به موارد مرتبط با دوربین مدار بسته و امنیت علاقهمند هستند. پس باید با توجه به همین مسائل تبلیغ خود را متناسب با جامعه هدفتان طراحی کنید. اکثر کسانی که پیج اینستاگرامی دارند و هدفشان کسب درآمد از این طریق است، دنبال فالوور واقعی و باکیفیت میگردند. تبلیغ در پیجهای بزرگ اینستاگرام، یکی از بهترین روشها برای جذب فالوور واقعی و فعال است. به طور معمول، تعرفه تبلیغات در اینستاگرام برای پیجهایی که اکثر فالوورهایشان فیک هستند از زیر 50 هزار تومان شروع میشود.
میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. ازجمله رازهای موفقیت در اینستاگرام که اهمیت بسیار زیادی دارد، تعامل با فالوورها است. تعامل، قلب تپنده هر جامعه مجازی است و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست.
این صفحهٔ فرود باید اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطب قرار دهد و برای تجربهٔ کاربری خوب در دستگاههای مختلف نیز بهینه شده باشد. اگر یک فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزی هستید، آشپزان و علاقهمندان به آشپزی مخاطبان شما خواهند بود. اگر توانایی اختصاص بودجه برای تبلیغات اینستاگرامی را دارید حتما این کار را انجام دهید. فالوورهایی که نه تنها پستهای من رو میدیدند، بلکه به مشتریان وفادار تبدیل شدند.
لینک منبع