رفع خطاهای سئو با ابزارهای رایگان

بهترین ابزار سئو در سال 2024 معرفی 14 ابزار رایگان سئو

این سایت برای راحتی کاربران افزونه‌ای به اسم moz bar طراحی کرده است که آن را می‌توانید روی مرورگر کروم خود نصب کنید. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند. این کار به آن اجازه می دهد تا تحلیل های پیش بینی کننده را معرفی کند، که به شناسایی کاربران و اقداماتی که ممکن است منجر به خرید شود، کمک می کند. به کمک ابزار گوگل آنالیتیکس، استراتژی بازاریابی خود را با داده ها و تحلیل های مهم بازاریابی روبرو کنید. جستجوگر محلی (Local SERP Checker)BrightLocal حتی نتایج جستجوی دانه ای بیشتری را به سمت پایین شهر، شهر یا حتی سطح کد پستی می کشد.

برای برطرف کردن مشکل نوایندکس صفحات یا محتوای سایت باید کد مربوط به آن را اصلاح کنید و به جای آن از کد Index استفاده کنید یا جای آن را خالی بگذارید. من با این دو لینک داخلی به کاربر کمک می‌کنم تا خیلی سریع و با رجوع به محتوای این لینک‌ها بتواند به درک درستی از این موضوعات برسد. به‌خصوص اگر این مفاهیم را به درستی درک نکرده باشد یا با آنها آشنا نباشد. برای شناسایی مشکلات و نقص‌های urlها باید آنها را با یک سری استانداردهای سئو تکنیکال مطابقت دهید. اگر هر کدام از urlها فاقد این استانداردها بودند، باید آنها را اصلاح کنید. ساختار قوی و درست url به این معنی است که متناسب با موضوع و محتوای سایت و مطابق با استاندارهای سئو تکنیکال باشند.

به همین دلیل می‌توانید روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. بهترین مرجع برای کسب دانش تخصصی در این زمینه، شرکت در دوره سئو باکس ژاکت است. این یک ابزار عالی برای سئو کارانی است که در خانه یا در یک آژانس کار می کنند و باید برای مشتریان، مدیران گزارش تهیه کنند. گوگل دیتا استودیو همچنین با مجموعه ابزارهای گوگل ادغام می شود، بنابراین ادغام داده ها از مکان هایی مانند کنسول جستجوی گوگل، گوگل آنالیتیکس و غیره نسبتا آسان است. گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان است که طیف وسیعی از داده ها را برای وب سایت شما فراهم می کند. شما می توانید این موضوع را به روش های مختلفی تجزیه و تشریح کنید تا بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

خوشبختانه با استفاده از ابزارهای آنلاین سئو میتونید سرعت سایتتون رو افزایش بدید. همان طور که مشاهده کردید، ابزارهای زیادی برای سئو و بهینه سازی سایت وجود دارد که 20 مورد از مهم ترین و پرکاربرد ترین ابزارهای رایگان سئو را معرفی کردیم. البته موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. یکی دیگر از ابزارهایی که در زمینه تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد، ابزار Ubersuggest است. با استفاده از این ابزار کاربردی به راحتی می‌توانید کلمات کلیدی رقابتی حوزه فعالیتی خود را پیدا کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. برای استفاده از این ابزار کافی است کلمه کلیدی موردنظر خود را تایپ کرده و اطلاعات آن را دریافت کنید.

ابزارهای رایگان برای بهبود سئو سایت در دسته ‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و هر دسته از این ابزار‌ها برای بررسی بخشی از سئو سایت کاربرد دارند. به دنبال ابزاری حرفه‌ای برای تحلیل عمیق سئوی سایت خود هستید؟ SEObility را امتحان کنید. با استفاده از این ابزار یک موتور قوی سایت شما را بررسی می‌کند و مسائلی نظیر سرعت بارگذاری صفحات مختلف، صفحات بلاک شده برای گوگل، مشکلات نقشه سایت، مشکلات فنی سئو و... در واقع پس از آن که سایت شما را تحلیل می‌کند، یک گزارش کامل به شما ارائه می‌کند که به راحتی می‌توانید یک سایت بهینه داشته باشید. جالب است بدانید بسیاری از این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود در حالی که ابزارهای مشابه پولی هستند. سرعت لود صفحات یک سایت روی حفظ بازدیدکنندگان آن اثر زیادی می‌گذارد و یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه‌بندی است.

با افزونه Yoast دیگر لازم نیست هر بار که صفحه جدیدی به سایت خود اضافه می کنید، نقشه سایت خود را تنظیم کنید. چرا؟ به این دلیل که Yoast نقشه سایت شما را به طور خودکار به روز می کند. هر زمانی که رویای بهبود یک پروژه ای را در سر می پرورانیم، با در اختیار داشتن یک یا چند ابزار مناسب می توانیم هوشمندانه ترین و سریع ترین کار ممکن را انجام دهیم. بدون یک ابزار مفید شما برای انجام یک کار باید یک زمان اضافی هم اختصاص دهید. با ابزار xml-sitemaps یک نقشه سایت با حداکثر ۵۰۰ صفحه به‌صورت رایگان و بدون ثبت‌نام ایجاد کنید.

مشکلاتی که در این محتوا به آنها اشاره کردم، تنها بخشی از مشکلات سئو تکنیکال سایت شما هستند. مشکلات یا خطاهای پیچیده‌تری هم ممکن است سئو سایت شما را درگیر کند که توضیح آنها در اینجا ممکن نیست. مثلا ممکن است یک وب‌سایت بخواهد موتورهای جستجو بخش help آن سایت را ایندکس نکنند و سایت دیگر بخواهد بخش help را ایندکس کنند. در پایان کار هم از ابزارهای شبیه‌ساز موبایل که در بالا معرفی کردم برای تست واکنش‌گرایی سایتتان استفاده کنید. گوگل در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که بیش از نصف سایت‌های ایندکس شده در صفحات نتایج SERP ابتدا برای گوشی‌های موبایل ایندکس می‌شوند و برای این دستگاه‌های هوشمند ریسپانسیو و واکنش‌گرا هستند. متا دیسکریپشن یا توضیحات متا، توضیحات کوتاه و چند خطی (نهایت ۱۶۰ کاراکتر) است که برای ارائه چکیده‌ای از موضوع و مطالب محتوا می‌نویسیم.

به همین دلیل هم فرقی نمی‌کند که شما از کدام یک از ابزار جایگزین گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. در هر شرایطی، باید بتوانید تگ‌ها را به درستی مدیریت کنید که خوشبختانه این روند از طریق ابزار ماتومو امکان‌پذیر است. اولین و مهم‌ترین ویژگی کلیدی این ابزار، این است که به شما این امکان را می‌دهد تا روی تمام داده‌ها و اطلاعات سایت خود، مالکیت کاملی داشته باشید. نحوه انجام این کار به این صورت است که هیچ شخص ثالثی به این اطلاعات دسترسی ندارد و همان طور که گفتیم، شما می‌توانید اطلاعات را روی سرور شخصی خود ذخیره کنید. برای مثال، این ابزار به شما امکان بررسی فعالیت کاربران و وجود یا عدم وجود نکات سئو در سایت را می‌دهد.

اگر هم متوجه شدید که sitemap شما تقریبا کامل است و فقط چند خطا دارد یا به‌روزرسانی نشده، می‌توانید به صورت دستی یا به کمک ابزارهای سئو این خطاها را برطرف و یا آن را به‌روزرسانی کنید. اگر پس از تلاش برای شناسایی مشکلات سایت مپ خود متوجه شدید که سایت شما نقشه درستی ندارد، باید با کمک افزونه‌های وردپرسی یا سایت‌های آنلاین sitemap درستی برای سایت خود بسازید. نقشه سایت شما مثل یک نقشه راه برای خزنده‌های موتورهای جستجو عمل می‌کند. اگر این نقشه ناقص باشد، ساختار یا طراحی نادرستی داشته باشد و یا دارای خطا باشد، خزنده‌ها را گمراه می‌کند. البته شما می‌توانید از ابزارهای دیگر سئو مثل سمراش، اچرفس، Check My Links، Broken Link Checker و ابزارهایی شبیه به این‌ها هم برای شناسایی این مشکل استفاده کنید. از طرفی، با محتوای تکراری، مانع از دسترسی کاربران اینترنتی، مخاطبین یا بازدیدکنندگان به محتوای مدنظرشان در سایتتان می‌شوید.

ابزار‌های رایگان سئو برای تحلیل و بررسی دقیق رفتار کاربران در وب‌سایت شما هستند. این ابزارها با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مختلفی مانند تعداد بازدیدکنندگان، صفحات مشاهده شده، مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحات، منابع ترافیک و... به عبارت دیگر، ابزار تحلیل سئو به شما نقشه راهی برای افزایش ترافیک وب‌سایت، بهبود تجربه کاربری و در نهایت دستیابی به اهداف کسب‌وکار خود ارائه می‌دهند. یکی از ابزارهای کاربردی حوزه دیجیتال مارکتینگ و البته سئو که در خارج از کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار Marketing Miner است. بودجه خزش (Crawl Budget)، پارامتری است که تعیین می‌کند صفحات شما با چه سرعتی در پایگاه‌داده گوگل ایندکس می‌شود.

شما برای حل هر کدام از مشکلات لینک‌سازی باید به طور جداگانه و به کمک ابزارهای سئو اقدام کنید. مثلا صفحات یتیم را شناسایی کنید و آنها را حذف یا با صفحات دیگر ادغام کنید. شما با کمک ابزارهایی مثل اچرفس می‌توانید به این مشکلات فنی لینک‌سازی پی ببرید. زمانی هم که این خطا کاملا فنی و مربوط به بخش تکنیکال و داخلی سایت است، از سرچ کنسول گوگل برای بررسی عملکرد و خزش کرالرها استفاده کنید. نقشه سایت یا سایت مپ XML به خزنده‌ها و بات‌های سرچ گوگل کمک می‌کند تا صفحات سایت شما و محتویات آن را بهتر درک و شناسایی کنند، و درنتیجه با دقت بالاتری عمل خزش و کراولینگ را انجام بدهند. یکی از رایج‌ترین ابزارهای سئو برای تشخیص و شناسایی این مشکل سئو فنی؛ ابزار Google PageSpeed Insights است.

این موضوع بسیار ارزشمند است و پیشنهاد می‌کنیم از ابزار CanIRank استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های شگفت انگیز این ابزار این است که به شما امکان بررسی، حذف و ایجاد citation در متداول ترین سایت‌های سایتیشن (و نیز سایر مواردی که کمتر رایج هستند) می‌دهد. این ابزار هنگام ارزیابی عمیق سئوی محلی، Google My Business شما را نیز بررسی می‌کند. اگرچه Moz Bar از ابتدا جزو بهترین ابزارهای فنی سئو محسوب نمی‌شد، درحال حاضر به طور حرفه‌ای به بررسی کامل و دقیق یک سایت از جنبه‌های مختلف می‌پردازد. اما اگر می‌خواهید با تمام نکات مربوط به استفاده از این ابزار آشنا شوید، دوره اسکریمینگ فراگ پیشرفته را باید تهیه کنید.

به کمک ابزار WhiteSpark’s Google Review Link Generator می توانید یک لینک بررسی منحصر به فرد گوگل ایجاد کنید. به کمک ابزار keyworddit، موضوعاتی را پیدا کنید که مردم در Reddit درباره آن ها بحث می کنند. Keyworddit کلمات کلیدی را از انجمن های ردیت استخراج می کند که راهی عالی برای یافتن موضوعاتی است که مخاطبان شما به آن ها علاقه دارند. مقایسه دستگاه ها بهترین ویژگی این ابزار بوده و با این ویژگی شما می توانید مشاهده کنید که نتایج در دو دستگاه تلفن همراه مختلف چگونه به نظر می رسند. Ubersuggest دارای ویژگی های زیادی است که معمولاً فقط در ابزارهای برتر سئو یافت می شوند.

این ابزار مشکلات موجود در سایت را نمایش می دهد و به همین دلیل به صورت هدفمندتر می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. علاوه بر این، برای این که بدانید باید چگونه مشکلات سایت را بررسی کنید، کافی است روی دکمه  How to Fix کلیک کنید تا توصیه های لازم را دریابید. یکی از بهترین مزایای که این ابزار به شما می دهد این است که تمام داده ها و آمارها، دارای فرمت خوانا است. در حالی که بسیاری از ابزارهای سئو تنها مشکلات سئوی سایت شما را می‌گویند، این ابزار راهی برای حل آن مشکلات هم به شما می‌دهد تا سایت شما نمره سئوی خوبی دریافت کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر این ابزار، این است که یک چک لیست برای بازاریابی به شما می‌دهد تا بتوانید بازاریابی خوبی هم داشته باشید.

اما برای استفاده از نسخه جدید این ابزار باید ابتدا در آن ثبت‌نام کنید که توصیه می‌کنیم نگاهی به مقاله نصب ga4 بیاندازید. برای تسلط روی این ابزار رایگان تحلیل SEO نیز دوره آموزش گوگل آنالیتیکس تمام اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد. نقشه سایت یک فایل XML است که تمام محتوای ضروری وب سایت شما را فهرست می کند. هر صفحه یا فایلی که می خواهید در موتورهای جستجو ظاهر شود باید در نقشه سایت شما باشد. Merkle’s Schema Generator کسب و کار محلی، پرسش های متداول، محصول و نشانه گذاری طرح واره را ایجاد می کند. نوع نشانه گذاری مورد نظر خود را انتخاب کنید، فرم را پر کنید و آن را کپی و در سایت خود قرار دهید.

با این ابزار رایگان گوگل برای سئو می‌توانید بفهمید که کدام صفحات سایت‌تان بیشتر بازدید می‌شوند، کاربران روی چه کلماتی شما را پیدا می‌کنند و چه مشکلاتی مانع از نمایش بهتر سایت‌تان می‌شود. به طور کلی، سرچ کنسول یک ابزار ضروری و مهم برای هر وب‌سایتی است که می‌خواهد در نتایج جستجوی گوگل دیده شود. سرچ کنسول یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ابزارهای گوگل برای سئو است که برای هر مدیر وب‌سایت یا متخصص سئو، لازم است. این ابزار رایگان به شما امکان می‌دهد عملکرد سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل ارزیابی کنید و مشکلات آن را شناسایی و رفع کنید. با شرکت در دوره سرچ کنسول می‌توانید بینش‌های عمیقی درباره نحوه ایندکس شدن صفحات سایت، وضعیت کلیک‌ها، رتبه‌ها و بسیاری از پارامترهای دیگر به دست آورید. سرویس جت سئو تمام قابلیت‌هایی که برای بهینه‌سازی سئو سایت و تحلیل و بررسی آن نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

Bing Webmaster Tools یک راه عالی برای بررسی اینکه سایت شما چطور در Bing - که بیش از 20 درصد ترافیک جستجوها رو شامل میشه - کار میکنه. همچنین مزایای دیگری پشت Bing هست, مثل شاخص گذاری, crawling, بهینه سازی کلیدواژه های صفحه و سایر عناصری که میتونند در کارایی SEO سایت شما تاثیر بگذارند. با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید بفهمید که برای چه کلمات کلیدی رقبای شما رتبه‌بندی می‌شوند تا با آن‌ها رقابت کنید. همچنین، با این اطلاعات می‌توانید محتوای عالی تولید کنید یا محتواهای موجود را اصلاح کنید. با این ابزار به سرعت یک فایل Robots.txt سالم بسازید تا موتورهای جستجو بدانند چگونه وب سایت شما را جستجو کنند. دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای نیز می‌توانند پرونده‌های خود را با Robots.txt Generator شخصی سازی کنند.

SerpRobot پلتفرم آنلاینی که است که با آن می‌توانید رتبه‌بندی کلمات کلیدی سایت خود را به‌صورت روزانه بررسی کنید. یکی از اقداماتی که در سئو داخلی صفحات سایت انجام می‌شود، بررسی کیفیت محتواهای تولیدشده در سایت مورد نظر است. به همین دلیل، شما می‌توانید از ابزاری به نام Copyscape برای تشخیص کپی‌بودن متن استفاده کنید. بررسی مطالب در این ابزار هم به‌صورت رایگان است و هم می‌توانید از نسخه پریمیوم آن برای بررسی‌های دقیق‌تر و عمیق‌تر بهره ببرید. Disavow ابزار خود گوگل در سرچ کنسول است و شما می‌توانید برای رهایی از بک‌لینک‌های سمی و مخرب از آن استفاده کنید.

شما با استفاده از این ابزار می‌توانید یک دید بسیار عالی و گسترده از بازاریابی سایت خود دریافت کنید و بتوانید با توجه به شرایط کاربران خود، از بهترین روش‌های بازاریابی استفاده نمایید. مثلا من اینجا در این صفحه از سایت و محتوای مربوط به «آموزش سئو تکنیکال»، دو لینک داخلی مختلف با انکرتکست های «ساختار صحیح سایت در سئو» و «لینک سازی داخلی» به کار بردم. لینک های داخلی ساختار مناسبی برای تمام محتواهای صفحات سایت شما می‌سازند. این ساختار مانند شریان‌های اصلی عمل می‌کنند و خزنده‌ها و کاربران اینترنتی را به راحتی و به درستی به سمت محتوای مرتبط یا مشابه در صفحات دیگر سایت هدایت می‌کند. اگر مشکل لینک‌های شکسته و خراب را برطرف نکنید، کاربران با صفحات ارور ۴۰۴ مواجه می‌شوند.

متا دیسکریپشن توضیح کوتاهی از محتوای هر صفحه هست که زیر عنوان صفحه توی نتایج جستجو نمایش داده می‌شه. اگه متا دیسکریپشن تکراری، از دست رفته یا خیلی کوتاه باشه، گوگل ممکنه صفحت رو کمتر در نتایج نشون بده. امروزه بیشتر جستجوها از طریق موبایل انجام می‌شن، پس اگه سایتت روی موبایل درست کار نکنه، بخش بزرگی از کاربران رو از دست می‌دی. موبایل فرندلی بودن سایت به این معنیه که سایتت روی همه صفحه‌نمایش‌ها، به‌خصوص موبایل، به خوبی کار کنه. اگه سایتت از HTTPS استفاده می‌کنه (که باید بکنه!)، نباید هیچ لینکی با HTTP توی صفحاتت وجود داشته باشه. این لینک‌های HTTP باعث می‌شن که صفحت یه پیام ناامنی به کاربر بده و این هم می‌تونه اعتماد کاربر رو کم کنه و هم روی سئوی سایتت اثر بد بذاره.

با استفاده از ابزارهای وب مستر Ahrefs، می توانید بر سلامت سئوی وب سایت خود نظارت کنید، ببینید چه کسی به شما لینک می دهد و از رتبه وب سایت خود در گوگل مطلع شوید. ابزاری برای تحلیل سئو سایت، اعلام مشکلات سئو صفحات و تحلیل کلمات کلیدی است. سرعت لود شدن یک وبسایت به طور مستقیم بر روی تجربه کاربری، نرخ پرش و رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو تاثیرگذار است. گوگل و سایر موتورهای جستجو، سایت‌های با سرعت لود بالا را ترجیح می‌دهند و به آن‌ها رتبه بهتری می‌دهند. همچنین، کاربرانی که مجبور به انتظار طولانی برای لود شدن یک صفحه باشند، احتمالاً سایت را ترک کرده و به دنبال گزینه‌های سریع‌تر می‌گردند. یک ابزار قدرتمند و رایگان است که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مناسب برای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز و همچنین تخمین حجم جستجو کلمات برای  seoوبسایت خود پیدا کنید.

برخی از ابزارهای معروف بررسی رتبه شامل Ahrefs، SEMrush، Moz، Serpstat و Google Search Console هستند. این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا موقعیت و رتبه وب‌سایت یا صفحات خود را برای کلمات کلیدی مشخص در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی معتبر مثل گوگل بررسی کنید. ابزار Keep-alive Validation یک ابزار رایگان سئو است که به شما امکان می‌دهد فعال یا غیرفعال بودن اتصالات پایدار در صفحات وب خود را بررسی کنید. این اتصالات معمولاً به بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب و تجربه کاربری کمک می‌کنند. ابزار رایگان و بسیار مفید SEO Report Card جهت بررسی روند بهینه سازی سایت است. از جمله قابلیت های جالب این سایت امکان مقایسه دو سایت مختلف و جایگاه آن ها در یک کلمه کلیدی مشترک است.

چیزی که همیشه باید بهش توجه کنی اینه که محتوایی تولید کنی که برای کاربر جذاب و ارزشمند باشه، نه فقط برای موتورهای جستجو. سرعت بارگذاری سایت خیلی مهمه، چون اگه سایتت کند باشه، نه‌ تنها کاربرا سریع ازش خارج می‌شن، بلکه گوگل هم برای رتبه دادن بهت در نتایج جستجو دچار تردید می‌شه. بهینه‌سازی سرعت سایت می‌تونه شامل کارهایی مثل کاهش حجم تصاویر، بهینه‌سازی کدها و استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) باشه. وقتی این پایه‌ها محکم باشن، سایتت می‌تونه درست کار کنه و موتورهای جستجو هم به‌ راحتی می‌تونن سایتتو بخزن (crawl کنن) و ایندکس کنن. اگه بخوای سئوی خوبی داشته باشی و توی نتایج جستجو دیده بشی، باید مطمئن بشی که زیرساخت سایتت از نظر فنی درست و بهینه‌ست.

با این حال، تمام امکانات گوگل بیزینس در ایران برای کاربران محدود است. اما اگر کسب‌وکاری در خارج از ایران دارید، حتماً اطلاعات سایت خود را در آن ثبت کنید. افزونه LinkMiner وابسته به سایت Mangools است و مانند تمام ابزارها به شما امکان بررسی بک‌لینک‌های فالو، نوفالو، لینک‌های داخلی و خارجی، لینک‌های شکسته و … را می‌دهد. با کمک سایت AlsoAsked.com می‌توانید سوالاتی را که کاربران گوگل ممکن است پیرامون یک کلمه کلیدی از گوگل بپرسند، از این ابزار استخراج کنید. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. وقتی خزیدن URL فعلی تمام شد، ربات‌ها همین مراحل را برای URL بعدی که در صف خزش است، تکرار می‌کند.

نقشه سایت خود را به‌عنوان یک فایل XML دانلود کنید یا آن را از طریق ایمیل دریافت کنید. از طریق ابزار Generate hreflang tags تگ‌های hreflang زبان خود را ایجاد کنید تا گوگل متوجه زبان سایت شما شود و صفحات سایت شما را با همان زبان در نتایج جست‌‌وجو نشان دهد. ربات‌های خزنده گوگل لینکی را دنبال می‌کند که در نهایت به یک خطا (مانند خطای 404) می‌رسد. اگر وب‌سایتی بزرگ با بیش از ۱ میلیون صفحه و به‌روزسانی هفتگی یا وب‌سایتی با بیش از ۱۰۰۰۰ صفحه با به‌روزسانی روزانه یا صفحاتی با مشکل جدی کرال دارید، باید نگران این پارامتر باشید. برای حل این مشکل باید در ساختار دایرکتوری های سایت خود تغییرات مثبت مطابق با استانداردهای سئو تکنیکال ایجاد کنید. آخرین مشکل سئو تکنیکال که می‌خواهم به آن بپردازم، مشکل ساختار سازی سایت و به صورت مشخص؛ ساختار دایرکتوری‌ها است.

همچنین، بخش Mobile Usability را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای کاربران موبایلی بهینه است. یکی دیگر از ابزار هایی که در این راه به شما کمک می کند similar web است. این سایت اطلاعات زیادی در اختیارتان قرار می دهد، بنابراین بهتر است با دقت و حساسیت بیشتری اطلاعات را بررسی کنید. اگر به قسمت داده های مرتبط با جستجو بروید می توانید متوجه شوید که ترافیک سایت از کجا تامین میشود، از کلمات کلیدی، تبلیغات یا … . نسخه رایگان این ابزار فقط امکان مقایسه 5 مورد را به شما میدهد ولی با همین 5 مورد هم اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد. آنالیز و تحلیل سئو سایت میتونه کاری پرزحمت و زمانبر باشه اما برای استراتژی سئو بسیار مهمه.

شما به کمک این ابزار می‌توانید سایت رقبای خود را بررسی کنید، ببینید از کجا لینک گرفته‌اند و فرصت‌های بالقوه‌ای برای لینک‌سازی در اختیار داشته باشید. ابزارهای رایگان سئو برای تست سرعت سایت به صورت دوره‌ای، به شما کمک می‌کند تا وبسایتی سریع‌تر و کارآمدتر داشته باشید. با بهبود سرعت سایت، می‌توانید تجربه کاربری را افزایش داده، نرخ پرش را کاهش داده و در نهایت، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. خوشبختانه، پلتفرم‌های متنوعی برای تست و بهبود سرعت سایت وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کرده و برای بهبود آن اقدام کنید. یکی از قدرتمندترین ابزارهای رایگان برای بهبود سئو فنی و تکنیکال سایت، Screaming frog است. این ابزار به‌ واسطه خزنده‌های (Crawlers) خود به شما اجازه می دهد تا صفحات یک وب‌سایت را به ‌طور سیستماتیک بررسی کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری